כתב ויתור והיעדר תביעות

כתב ויתור והיעדר תביעות הוא מסמך עליו חותם העובד, במסגרתו הוא מצהיר כי כל זכויותיו שולמו לי על פי הדין, וכי אין לו דרישות או תביעות נגד המעסיק.

הערה מקדימה – אסור לדרוש מעובד לחתום על כתב ויתור כתנאי לתשלום זכויותיו על פי דין. כך למשל, לא ניתן להתנות תשלום פיצויי פיטורים לעובד שפוטר בחתימה על כתב ויתור.

ככל שמעניקים לעובד זכויות מעבר לדין (לדוגמה – הודעה מוקדמת מוארכת, מענק פרישה, חודשי הסתגלות וכו'), ניתן להתנות זכויות אלה, ואותן בלבד בחתימה על כתב ויתור.

ביחס לתוקפו של כתב ויתור, יש להפריד בין כתב ויתור הנוגע לזכויות על פי דין בלבד, שלו יינתן תוקף במקרים חריגים מאוד, אם בכלל, לבין כתב ויתור במסגרתו שולמו זכויות מעבר לדין, במסגרת "עסקת חבילה כוללת", שלגביו הסיכוי גבוה יותר כי יינתן לו תוקף.

כמובן שכתב הויתור צריך להיות מפורט, לכלול את מלוא הסכומים המשולמים לעובד במסגרת גמר החשבון, והמעסיק צריך לאפשר לעובד לבדוק את הסכומים הכתובים בכתב הוויתור עם כל גורם מטעמו, טרם החתימה עליו.

במקרה שעובד יגיש תביעה בניגוד לכתב ויתור שיינתן לו תוקף, עשויה התביעה להידחות על הסף, ולחילופין, ייתכן שהעובד יידרש להשיב את הסכומים שקיבל מעבר לדין כנגד החתימה על כתב ויתור. אם המעסיק יגיש תביעה נגדית להשבת הסכומים, ייתכן שהעובד גם יפסיד בתביעתו (אם יוכיח המעסיק שנהג כדין) וגם יידרש להשיב את הסכומים ששולמו לו מכוח כתב הוויתור, בנוסף לתשלום הוצאות.

האמור לעיל מהווה מידע כללי בלבד ואינו בגדר או מחליף ייעוץ משפטי ספציפי.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

עוד בנושא

הטרדה מינית

אחד הנושאים הבוערים בשנתיים האחרונות הוא נושא ההטרדות המיניות בכלל וההטרדות המיניות במקומות העבודה בפרט, זאת בעיקר בשל קמפיין #metoo שהעלה את הנושא לסדר היום הציבורי. לכן, מצאנו לפרט מעט

קרא עוד >>
הרצאות בדיני עבודה
הרצאות בדיני עבודה

הרצאות בנושא דיני עבודה במדינת ישראל דיני העבודה מקימים חובות רבות על מעסיקים. רוב החובות הן חובות קוגנטיות, כלומר כאלה שלא ניתן להתנות עליהן, גם לא בהסכמת הצדדים. כך למשל,

קרא עוד >>
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם: