משפט אזרחי ומנהלי

לאחר השלמת לימודי תואר שני בהצטיינות מאוניברסיטת חיפה, עם התמחות במשפט אזרחי ומנהלי, עו"ד קובי חתן מעניק שירותים אף בתחומי המשפט האזרחי והמנהלי. משרדנו מייצג בהליכים משפטיים בכל הערכאות האזרחיות (שלום, מחוזי ועליון) וכן בהליכים מנהליים, הן בפני טריבונלים מעין-שיפוטיים של הרשות המנהלית עצמה והן בפני ערכאות שיפוטיות. תחומי העיסוק של משרדנו בתחום האזרחי: חוזים, לשון הרע, תובענות ייצוגיות, נזיקין, סכסוכים עסקיים, ליטיגציה אזרחית.

משפט אזרחי

המשפט האזרחי, הנקרא גם משפט פרטי, מסדיר את היחסים בין פרטים בחברה (בני אדם או חברות) לבין עצמם. למעשה, המשפט האזרחי הפרטי מטפל בכל הסוגיות בין אדם לחברו – דיני חוזים, דיני נזיקין, לשון הרע, דיני עבודה, דיני תאגידים וסכסוכים עסקיים, דיני קניין, מקרקעין, קניין רוחני, דיני משפחה וירושה ועוד. כמובן, שכל תחום במשפט האזרחי הוא עולם בפני עצמו. חלק מעורכי הדין עוסקים בתחום מסוים ובו בלבד ואחרים מעניקים שירות כולל בתחומי המשפט האזרחי. על כל התחומים הללו יחד חולשת הליטיגציה האזרחית – ניהול תיקים אזרחיים בבתי המשפט השונים. ככלל, הערכאות האזרחיות הן בתי משפט השלום, המחוזי והעליון, כאשר חלוקת הסמכויות ביניהן קבועה בחוק בתי המשפט [נוסח משולב), תשמ"ד-1984  ובאופן כללי נתן לומר כי בית משפט השלום מוסמך לדון בתביעות בסכום של עד 2.5 מיליון ש"ח (כמו גם בתביעות מקרקעין מסוימות).  תביעות בסכום הגבוה מסך של 2.5 מיליון ש"ח יוגשו לבית המשפט המחוזי, המשמש גם ערכאת ערעור על פסיקת בית משפט השלום. על פסיקות בית המשפט המחוזי ניתן לערער לבית המשפט העליון.

משפט מנהלי

המשפט המנהלי הוא חלק מהמשפט הציבורי בישראל, והוא מסדיר את פעילותם של גופים שלטוניים, המהווים רשויות מנהליות. אזרח שנפגע מהחלטת הרשות המנהלית יכול לעתור נגדה ולנסות בדרך זו לשנות את ההחלטה. עד שנת 2000 כל תביעה נגד רשות מנהלית היתה מוגשת לבית המשפט העליון בשבתו כבג"צ. בשנת 2000 חוקקה הכנסת את חוק בתי משפט לעניינים מנהליים, תש"ס-2000, אשר הסמיך את בתי המשפט המחוזיים לתפקד כבתי משפט לעניינים מנהליים ןלדון במגוון רחב של הליכים נגד רשויות מנהליות, למעט החלטות הממשלה ושרים, אשר הסמכות לדון בהן נותרה של בג"צ. סוגי ההליכים שבסמכות בתי המשפט המנהליים מפורטים בתוספת הראשונה לחוק. חשוב לציין כי עתירות מנהליות או עתירות לבג"צ מתנהלות באופן שונה מהליכים אזרחיים רגילים. מדובר בהליכים מהירים להם סדרי דין מיוחדים, ולכן חשוב כי עורך הדין המייצג בהליך מסוג זה יהא בקיא בהם.
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם: