ליווי וייצוג בהליכי שימוע טרם פיטורים

שימוע לפני פיטורים

הליך שימוע לפני פיטורים אינו הליך נעים, לא לעובד שפיטוריו נשקלים ולא למעסיק שנאלץ להשמיע לעובד את כל הביקורת על תפקודו.

פעמים רבות, ייצוג בהליך השימוע עשוי להביא להורדת המתח בין הצדדים, להמשך עבודתו של העובד בחברה ואף אם יוחלט על פיטוריו – להסכמות שונות ביחס לזכויות העובד בקשר עם הפיטורים האמורים.

משרדנו מייצג עובדים ומעסיקים בהליכי שימוע כאמור.

מומלץ לקרוא את המאמר "זכות השימוע" באתרנו.

שימוע לפני פיטורים

עורך דין לשימוע

כאשר מעסיק מבקש לפטר עובד או לשנות את תנאי העסקתו, קמה החובה לערוך שיחת שימוע לעובד, במסגרתה תינתן לעובד זכות טיעון טרם קבלת החלטתו הסופית של המעסיק. בין אם המדובר בעובד שזומן לשימוע ובין אם המדובר במעסיק, כדאי לשכור את השירותים של עורך דין לשימוע שיהיה נוכח וגם יוודא שהשימוע מתקיים על פי החוקים והכללים הרלוונטיים וגם יוודא שנשמרות הזכויות של הלקוח שלו. ישנם עורכי דין שמציעים את השירות הספציפי הזה וחשוב לדעת עליו ולפנות אליהם על פי הצורך. בהחלט יתכן הבדל משמעותי בין נוכחות של עורך דין בעת השימוע לבין שימוע ללא עורך דין צמוד.

באיזה שלב צריך לפנות אל עורך דין לשימוע?

כאשר מעסיק שוקל פיטוריו של עובד, עליו לזמן אותו לשימוע לפחות 48 שעות לפני מועד השיחה ולפרט בזימון את הסיבות בגינן העובד מזומן לשימוע. מיד עם קבלת הזימון בכתב מומלץ לעובד לפנות אל עורך דין לשימוע, לשתף אותו בכל מה שאירע ובמידת הצורך גם להציג מסמכים או כל תיעוד אחר שיש. חשוב לזכור כי בדרך כלל שיחת השימוע קבועה לימים הסמוכים ולכן יש לפנות בהקדם האפשרי כדי שגם עורך הדין יוכל להיערך מבחינת לוח הזמנים שלו.  בדרך כלל, עורך הדין יקיים פגישה עם הלקוח, לפני שיחת השימוע, יכין יחד איתו את הטיעון לשיחת השימוע ויבחן מה רצונו של העובד במקרה הספציפי.

החשיבות של ייצוג על ידי עורך דין שימוע

היום קיימת כבר מודעות רבה לעניין ייצוג מצד עורך דין לשימוע ועובדים רבים מבינים את היתרונות בכך. עורך דין לשימוע יוכל לוודא את תקינות ההליך ועמידת המעסיק בדרישות הדין והפסיקה, לוודא שהמעסיק העביר לעובד את כלל המסמכים עליהם נשענת החלטת הפיטורים, שהמעסיק לא בא סגור לשיחת השימוע ושיש סיכוי לשנות את דעתו, שלא נשקלים שיקולים זרים אסורים ועוד.

כאשר העובד מגיע לשיחת השימוע בליווי עורך דין, חשוב מאוד שגם המעסיק יהיה מיוצג בשיחת השימוע. פעמים רבות, עורכי הדין של העובדים מנסים להפוך את שיחת השימוע לסוג של משפט למעסיק, ועל פי הפסיקה אין להם זכות לעשות זאת. עורך דין שילווה את המעסיק בשיחת השימוע, יוכל למנוע זאת, לעמוד על זכויות המעסיק ואף לוודא כי המעסיק עומד בדרישות הדין בכל הנוגע לניהול ההליך וקבלת ההחלטה, באופן שיפחית את החשיפה במקרה של תביעה.

 

עורך הדין קובי חתן מייצג לקוחות, עובדים ומעסיקים, בשיחות שימוע בצורה מסורה ומקצועית ומומלץ לפנות אליו לקבלת ייעוץ פרטני לפני ההגעה לשימוע.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

עוד בנושא

דיני עבודה באיחוד האמירויות – قانون العمل في الإمارات

לאור הסרת האמברגו הכלכלי מצד איחוד האמירויות על ישראל, ולמשמע פעמוני השלום המהדהדים בין שתי המדינות, החלטתי לערוך היכרות עם דיני העבודה באיחוד האמירויות, בשל פוטנציאל שיתוף הפעולה הכלכלי, ומעברי עובדים בין המדינות. בשונה

קרא עוד >>
ייצוג בכירים בדיני עבודה
ייצוג בכירים בדיני עבודה

ייצוג בכירים על כתפיהם של מנהלים בכירים בחברות וארגונים מוטלת אחריות לא קטנה שקשורה למגוון רבדים של מקום העבודה ותחום העיסוק המקצועי. מנהלים בכירים חשופים לסודות המסחריים הכמוסים ביותר של

קרא עוד >>
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם: